Eroon |
Wysłany: Czw 17:32, 28 Maj 2015 Temat postu: Zdolności |
|
Zdolności gracza, określa sie w procentach. Określają one, ile gracz potrafi. Na początku wszystkie są przybliżone do 1% (chyba że klasa to zmienia). Są one rozwijane w grze, wraz z praktykowaniem czy trenowaniem tych czynności przez gracza. Niektórych zdolności gracz sam nie może sie nauczyć. Może skorzystać z pomocy książek, nauczycieli, czy innych źródeł. Każdego z innym skutkiem. Zdolności także z czasem zdobywa sie coraz trudniej, gdyż wiadomo że podstawy jest opanować znacznie łatwiej, niż wyższy poziom zaawansowania. Niektóre zdolności można ćwiczyć całą grę, a gracz i tak być może nigdy nie osiągnie 100% (jednak niektóre z tych zdolności można rozwinąć nieco powyżej)
A, i jeszcze jedno, dana zdolność nie może przekroczyć więcej procent, niż posiadana umiejętność z nią powiązana x 10%, czyli masz zręczności 4, to twoja szermierka nie może być większa niż 40%, zrozumiano?
Zdolności Bojowe:
Walka: (Zręczność)
Szermierka - Walka na miecze lekkie, typu rapier
Strzelanie - Celność broni palnej, oraz skuteczność jej używania
Oburęczność - Używanie lewej ręki, zarówno dobrze jak i lewej
Uniki - Przewidywanie ruchów przeciwnika, wykonywanie odpowiednich balansów
Walka: (Siła+Zręczność/2)
Posługiwanie sie bronią prostą - Walka toporami, młotami, łukami
Miotanie - Rzucanie jakimikolwiek przedmiotami, celność i skuteczność
Sztuki Walki - Znajomość podstawowych i zaawansowanych ciosów w walce wręcz
Zwiad: (Inteligencja+Zręczność/2)
Szyfrowanie - Odczytywanie i zapisywanie zaszyfrowanych wiadomości
Tropienie - Rozpoznawanie śladów po uciekinierze
Ukrywanie sie - Umiejętne znajdywanie kryjówek
Spostrzegawczość - Podzielność uwagi, dostrzeganie rzeczy ukrytych
Zakładanie i Rozbrajanie Pułapek - Znajomość działania pułapek
Zdolności Naukowe:
Lingwistyczne: (Wiarygodność)
Znajomość języka (opis) - Możliwość rozmowy w innym języku, z innymi krajami
Pisanie i czytanie - Przelanie słów na papier i odczytywanie słowa zapisanego
Język Tubylców (różnych plemion, dzikich ludzi, w tym i amazonii)
Język Nowo-Światowy (czyli wszystkich krajów dostępnych dla graczy, język kolonizatorów)
Język Starożytnych (znany też przez szamanów tubylców, runy, języki duchów i mitycznych stworów)
Ścisłe: (Inteligencja)
Elektryka - Wiedza o prądzie, magnetyczności, biegunach
Chemia - Znajomość pierwiastków, reakcji, różnych substancji i ich właściwości
Botanika - Rozpoznawanie roślin, ich właściwości czy występowanie
Znajomość anatomii - Wiedza o organach znajdujących sie wewnątrz ciała
Matematyczne: (Inteligencja)
Nawigacja - Rozpoznawanie kierunków, umiejętność skutecznego czytania map
Geografia - Rozpoznywanie ternów, znajomość świata
Mechanika - Znajomość mechaniki, maszyn, pułapek, pojazdów, zasady ich działania
Architektura - Zdolność projektowania, zasad budownictwa oraz materiałów
Astronomia - Znajomość tego, co ponad ziemią
Zdolności Społeczne:
Artystyczne: (Wiarygodność+Zręczność/2)
Rysowanie - Precyzyjne rysunki, map czy otoczenia
Gra na instrumencie - Umiejętności grajka
Śpiew - Wyćwiczony głos
Rzeźbienie - Oddanie rzeczywistości w drewnie czy kamieniu
Opanowanie - Umiejętność potrzebna do udawania, gry pozorów, aktorstwa
Farmaceutyka: (Inteligencja)
Tworzenie Wywarów - Zlewanie alkocholu, perfum, bądź mikstur
Opatrywanie Ran - Umiejętność tamowania ran, opatrywania oraz leczenia
Opieka nad Zwierzętami - Odczuwanie stanu zwierząt, zapotrzebowań czy uczuć
Wiedza: (Inteligencja+Wiarygodność/2)
Wiedza o nowym świecie - Znajomość obecnego cywilizowanego świata, nowinki ze świata
Kulturoznawstwo - Znajomość obyczajów innych krajów
Maniery - Zachowanie sie postaci w wyższych sferach, kultura osobista
Rzemieślnicze: (Budowa)
Kowalstwo - Umiejętność wyrabiania orężu, czy innych metalowych przedmiotów
Kopanie - Wiedza o glebie, sposoby kopania, znajomość minerałów
Uprawa - Znajomość okresu żniw, sposobu zasiewu i zbioru
Rybołówstwo - Posługiwanie sie narządami rybackimi, znajomość ryb
Rzemieślnicze: (Inteligencja)
Gotowanie - Znajomość przepisów, wyników mieszań potraw, przypraw
Zdolnosci dodatkowe: (Zręczność+Budowa/2)
Pływanie - Szybkość gracza w wodzie
Wspinaczka - Poruszanie sie gracza na powierzchniach pionowych
Jeździectwo - Jazda konna, lub na innych wierzchowcach
Powożenie - Kierowanie Koniem zaprzężonym w wóz
Zdolności Nadnaturalne: (Wiara)
Zdejmowanie Klątw - Usuwanie efektów magicznych zaklęć
Widzenie w ciemnościach - Dostrzeganie świata w mroku
Nadludzkie umiejętności - Podnosi dane statystyki postaci
Aura (opis) - Towarzysząca postaci aura
Zdolności Magiczne: (Brak współczynnika odpowiedzialnego)
Magia śmierci:
- Ożywianie zwłok
- Wysysanie życia
- Śmierć
Magia demonów:
- Pomocnik z piekła
- Pochłonięcie duszy
- Transmutacja
Magia natury:
- Manipulacja pogodą
- Kontrola nad zwierzęciem
- Rozmowa z naturą
Inne:
- Rzucanie zaklęć - Wprawa w rzucaniu zaklęć, szybkość celność i skuteczność, i ich kontrola
- Język magów - Język, w którym wymawiana jest większość zaklęć wymagająca słów
- Skupianie magii - Jest to podstawowa umiejętność, dzieki której skupiamy w sobie moc do rzucenia zaklęcia |
|